květen 2018
2. a 5. třída
Prázdniny se nezadržitelně blíží a s nimi i naše přípravy na závěrečnou besídku.
Na samotnou výuku už moc času nezbýbá, ale přesto ještě procvičujeme, co jsme se během roku naučili a doháníme poslední resty, aby někteří z nás úspěšně zvládli i rozdílové zkoušky z českého jazyka v ČR.
2.třída
Kromě psaní i-y po měkkých a tvrdých souhláskách a spodoby hlásek nebo psaní velkých písmen ve jménech a názvech, procvičujeme také psaní slabik dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě a učíme se rozlišovat slovní druhy. Prozatím jsou to jen podstatná jména, slovesa, předložky a spojky.
V písankách jsme procestovali Gruzii, Japonsko, Rusko, Panamu, Mexiko i Madagaskar a Evropské pexeso nás zavedlo i do Dánska, Finska, Německa, Maďarska, na Slovensko a k nám, do Řecka.
5.třída
Stále procvičujeme psaní i-y v podstatných jménech a shodu podmětu s přísudkem. Tentokrát jsme se zaměřili hlavně na několikanásobný podmět . Dále jsme procvičovali psaní skupin mě -mně a učili jsme se psát správně i-y v přídavných jménech
Staré pověsti české nás pak zavedly do staré Prahy, kdy tam vládl Karel IV. a poté i jeho syn Václav.
-Hanka-
Čeština jako cizí jazyk
V měsíci květnu se naším hlavním tématem stalo lidské tělo a zdraví. V učebnici Domino jsme probrali poslední lekci, ve které jsme se naučili, jak říct, že nám není dobře a že nás něco bolí. Při té příležitosti jsme procvičili používání sloves „muset“ a „nesmět“ (Nemocný nesmí jíst zmrzlinu. X Nemocný musí odpočívat.).
Naučili jsme se také pojmenovat části těla a různé zdravotní problémy. V rámci konverzace jsme si hráli na návštěvu u doktora a procvičili si věty, které se nám mohou hodit, pokud se nám v Čechách udělá špatně anebo onemocníme. Seznámili jsme se také s básničkou o malém mravenečkovi, který je celý polámaný.
Při studiu jsme používali různé materiály a kromě naší kmenové učebnice Domino, jsme také využili pracovní listy z webu www.inkluzivniskola.cz a učebnici Český den.
-Pavla-